
As a myth in the best sense – timely yet timeless – William Kentridge brings Homer’s Odyssey as recounted in Monteverdi’s Il ritorno d’Ulisse in patria into our own times through his characteristic visual idiom, replete with associations and references. Early music meets puppet theatre.
Version de 2016 produite par Quaternaire/Paris; mise en scène reprise avec le soutien de l’Asia Culture Center-Asian Arts Theatre de Gwangju, Corée du Sud, du White Light Festival du Lincoln Center de New York, États-Unis, et des Musikfestspiele Sanssouci und Nikolaisaal de Potsdam, Allemagne
résonances
04.11.2021 18:15, Salle de Musique de Chambre
Vortrag Mark Schachtsiek: «Reisen ins Innere des Menschseins. Oder: Odysseus’ Wiederkehr bei Claudio Monteverdi und William Kentridge» (D)
Video
Production
William Kentridge
mise en scène, création vidéo, scénographie
Ricercar Consort
Philippe Pierlot
violes de gambe, direction, adaptation musicale
Kristina Hammarström
Penelope
Jeffrey Thompson
Ulisse, L’Humana fragilità
Jean-François Novelli
Telemaco, Pisandro
Antonio Abete
Tempo, Antinoo, Nettuno
Hanna Bayodi-Hirt
Amore, Minerva
Anna Zander
Fortuna, Anfinomo, Melanto
Victor Sordo
Eurimaco, Eumete, Giove
Busi Zokufa, Enrico Wey, Gabriel Marchand, Jon Riddleberger, Rachel Leonard
marionnettiste
Adrian Kohler, Basil Jones
scénographie, marionnettes, costumes (Handspring Puppett Company)
Herman Sorgeloos
régie générale
Luc de Wit
assistance à la mise en scène pour les reprises
Wesley France
lumières
Claudio Monteverdi:
Il ritorno d’Ulisse in patria